Köpevillkor företag

Alla produkter anges med pris exklusive moms. Kostnad för frakt tillkommer. Vi anväder oss av vår samarbetspartner Postnord eller TNT/Fedex. I första hand fraktar vi direkt till dörren med företagsfrakt. Om frakt önskas till servicepoint, vänligen meddela oss vid orderhantering. -Detta måste undersökas.

Kontaktuppgifter
Om order läggs via vår web-shop tar kunden ansvar för att kontaktuppgifter är riktiga och genom att slutföra ditt köp så ingår du ett bindande köpeavtal med oss. Felaktiga kontaktuppgifter som leder till att ett paket kommer i retur leder till en avgift för ej uthämtat paket. Se nedan. Kontrollera därför att du angett rätt kontaktuppgifter, det vill säga namn, adress, mobilnummer för sms-avisering och e-postadress för orderbekräftelsen.

Bekräftelse på ditt köp
Direkt efter att du genomfört ditt köp skickas en orderbekräftelse till din angivna e-postadress. Om du inte får någon så kan det bero på att köpet inte gått igenom eller att du uppgivit fel e-postadress. Kontakta oss så kan vi kontrollera vad som hänt.

Våra paket
När vi packar ditt paket så återvinner vi kartonger och packmaterial så långt det är möjligt.

Betalningssätt
Du kan betala mot faktura eller leasa produkten med Wasakredit.

Faktura:
Betalning sker mot faktura per 30 dagar och vi samarbetar med Wasakredit AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt organisationsnummer. Eventuella förseningskrav hanteras av Wasakredit AB.
Fakturan skickas separat med hjälp av Wasakredit och kan därför komma före eller efter leveransen.

Ansvarsfrihet/produktinformation/mått
Vi försöker att vara så tydliga och ge så bra information som möjligt i produktinformationen. Det som kan skilja sig kan vara upplevd storlek eller färg. Läs igenom produktinformationen och se vad som står beskrivet angående storlek och mått så du slipper bli överraskad. Vi kan inte garantera att färgåtergivningen är exakt densamma på din bildskärm som i verkligheten.

Vi reserverar oss för felskrivningar och kan inte ansvara för att produkter används med bristande omdöme eller för lite information.

Trasiga varor/fel varor
Om paketet ser helt ut och det trots detta är något som är trasigt i paketet eller om du fått fel vara så kontakta oss omedelbart, men senast inom fem dagar efter att du mottagit din beställning.

Ångerrätt
Ångerrätt gäller första 14 dagarna efter fakturadatum. Produkt samt emballage skall vara oanvänd respektive obruten. TestNordic skall meddelas innan de 14 dagarna har gått.

Returer
Retur, returneras varan i samband med Ångerrätten så skall kunden tillse att produkten packas på samma sätt som den ankom till kunden. Kunden skall tillse att fraktdokument fästs väl synligt på emballaget och tillse att företagets transportombud på ett lätt sätt kan hämta godset.